Societatea Nationala de Transport Feroviar de Marfa, "CFR Marfa"-SA a fost
infiintata la 1 Octombrie 1998, dupa reorganizarea prin diviziune a Societatii
Nationale a Cailor Ferate Romane si are statut de societate comerciala pe
actiuni.
CFR Marfa este o companie,persoana
juridica romana, ce isi desfaso
ara activitatea in domeniul serviciilor si are ca principal obiect de activitate transportul public de marfa si bunuri pe calea ferata, in trafic intern si international. Astfel:
CFR Marfa este condusa de 11 manageri
ce constitue Consiliul de Administratie, din care unul este un specialist
apartinind Ministerului de Finante. Acesti manageri sunt alesi de Adunarea
Generala a Actionarilor pe o perioada de 4 ani. Conducerea CFR Marfa este
asigurata de Directorul General care este si Presedintele Consiliului de Administratie.
CFR Marfa poate fi privatizata, iar in concordanta cu legea, Statul Roman
are posibilitatea sa pastreze majoritatea actiunilor.
CFR Marfa are aproximativ 29000
de angajati in structurile sale organizatorice, poseda un parc de 927 locomotive
(electrice, Diesel-electrice si Diesel- hidraulice), un parc de aproximativ
67000 de vagoane structurate pe 23 de serii diferite (inclusiv cale ingusta
de 1000 mm) si este dotata cu doua ferryboat-uri avind un deplasament de 12000
tdw fiecare.
Ca strategie pe termen scurt, CFR
Marfa a stabilit urmatoarele obiective principale:
1. Scoatarea in afara companiei a unor activitati specifice precum:
2. Constituirea de centre teritoriale comerciale, in vederea descentralizarii structurilor de decizie, prin instalarea la nivel local de personal competent care va influenta pozitiv domeniul serviciilor si va aduce mai multa promptitudine in procesul luarii deciziei.
Romania a fost si este privilegiata
prin pozitia ei geografica si accesul direct la Marea Neagra si Dunare.
"Drumul matasii" prin care se pot
realiza conexiuni de transport intre Europa, Caucaz, Asia Centrala, si Orientul
Mijlociu este un proiect ambitios pentru noi. Congestia care se manifesta
in ultima perioada in marile porturi europene, precum si perspectivele cresterii
schimburilor comerciale intre tarile europene si cele asiatice, impun tot
mai acut refacerea rutelor sudice ale "Drumului Matasii". Refacerea acestor
rute reprezinta un factor deosebit de important pentru dezvoltarea economica
a zonelor traversate, ofera o alternativa cu caracter concurential si complementar
fata de rutele existente. Realizarea noului pod continental Euro-Asia vizeaza
legarea portului Liayun si a altor porturi de pe coasta estica a Chinei prin
calea ferata Longhai - Lanxin, trecatoarea Alta, tarile Asiei Centrale (Kazahkstan
- Uzbekhistan - Tukmenistan), tarile Caucaziene (Azerbaijan, Georgia) sau
Iran - Turcia de tarile sud-estice ale Europei si apoi de vestul Europei pina
in portul Rotterdam (Olanda).
Realizarea acestui pod poate fi facuta pe trei rute:
Coridorul VII Constanta - Canalul Dunare-Marea Neagra - Dunare - Main - Rihn(Portul Rotterdam (Olanda)
Coridorul IX Contanta - Bucuresti - Iasi - Chisinau - Kiew -St.Petersburg
- Helsinki. Portul Constanta impreuna cu dezvoltarea sa Constanta Sud
este cel mai mare port comercial la Marea Neagra. Pot ancora nave cu un
deplasament maxim de 200000 tdw. Sunt amenajate dane si terminale specializate
astfel: